Slow juice vs Fast juice

Wanneer het om het verbeteren van onze gezondheid gaat, zijn we bereid veel geld en tijd te investeren. Marketing en commercie springen daar graag op in door ons prachtige resultaten te beloven, met producten in een mooi design en een nog mooier ‘wetenschappelijk onderbouwd’ verhaal….vaak voor een fikse prijs. Zo ontstaat de ene hype na de andere; afvallen met shakes, spiermassa kweken met poeders, superfoods en supplementen voor een optimale gezondheid, glutenvrij eten, oer-diëten, alleen nog maar speltbrood eten, dagelijks 2 liter groene thee drinken en ga zo maar door.

Nog zo’n hype is de slow juicer; een apparaat dat sap op een langzame manier uit fruit en groente perst. Verkopers van de slow juicer claimen dat het sap uit de slow juicer vele malen gezonder is dan het sap uit een normale sapcentrifuge, ofwel de fast juicer. Dit zou komen doordat de slow juicer het sap minder verhit waardoor vitamines en mineralen beter behouden blijven. Onafhankelijk onderzoek laat zien dat er in werkelijkheid nauwelijks verschil te vinden is tussen slow juice en fast juice. De tabel laat een mooie vergelijking zien, getest op appels, wortel, selderij, tomaten en spinazie. Dus ‘Fast’ of ‘Slow’, allebei is het prima, vooral groentesapjes kunnen een mooie aanvulling zijn op je dagelijkse groente-intake. Juicen maar!

http://spawellnessgids.nl/

You may also like...