Het kiezen van een dieet

Dat kilo’s er makkelijker aankomen, dan ze er weer af gaan staat buiten kijf. Afvallen is niet zo gemakkelijk. Er zijn dan ook verschillende mogelijkheden om op je streefgewicht te komen. In de zoektocht naar de meest geschikte manier om je gewenste gewicht te bereiken, zie je door de bomen het bos niet meer.

Koolhydraten

Een doorsnee menselijk lichaam kan op een dag ongeveer 80 gram koolhydraten verbranden. Wat we dagelijks consumeren is een veelvoud van deze 80 gram koolhydraten. Zo lang er meer koolhydraten ons lijf binnenkomen dan er verbrand worden, blijven de koolhydraten in ons lichaam opgeslagen worden. Koolhydraten worden omgezet in glucose, welke als brandstof voor je lichaam worden gebruikt. Is er een overschot aan glucose, dan wordt de glucose in cellen opgeslagen. Op een gegevens moment raken de cellen vol en dan wordt de overtollige glucose opgeslagen als vet. Dit is precies het vet waar de meesten van ons vanaf willen: buikvet. Koolhydraten vind je in verschillende voedingsmiddelen zoals: brood, bepaalde groeten, fruit (vanwege fruitsuikers), diverse graanproducten en lekkernijen zoals snoep, ijs en desserts.

Koolhydraatarm dieet

Aangezien er onder andere minder koolhydraten dienen binnen te komen dan er worden verbrand, dien je ook je eetschema aan te passen. Voor velen in dat makkelijker gezegd dan gedaan. Dit koolhydraatarm dieet kan je wellicht op weg helpen. Het koolhydraatarm dieet helpt je niet alleen op een gezonde manier op je streefgewicht te komen, door het omgooien van je eetpatroon zal je ook in de toekomst op je gewenste gewicht blijven. De kans dat je je beter voelt als voor het gebruik van het koolhydraatarm dieet is aannemelijk. Reken af met moeheid, futloos voelen, overgewicht etc etc. Probeer het koolhydraatarm dieet en wellicht helpt dit jou aan een gezonder leven.

You may also like...