Buikspieroefeningen om snel een sixpack te krijgen

Wil je snel een sixpack met buikspieroefeningen? Graag onthul ik je in dit artikel hoe het mogelijk is om een sixpack te krijgen met behulp van buikspieroefeningen. In het eerste deel gaan we in op twee buikspieroefeningen waarmee je jouw buik kunt trainen, in het tweede deel van dit artikel gaan we in op het verlagen van jouw vetpercentage voor een zichtbaar resultaat.

Twee buikspieroefeningen voor een sixpack

Crunch: De crunch is een buikspieroefening die je waarschijnlijk wel kent. Ga plat op de rug liggen en beweeg jouw borstpartij met een rechte rug naar de knieën. Je spant met deze oefening puur jouw buikspieren aan, ontspan de nek zoveel mogelijk. Jouw handen bevinden zich achter je hoofd tijdens deze oefening, herhaal de oefening zoveel als je kunt in verschillende series. Adem in wanneer je de buikspieren ontspant en adem uit wanneer je de buikspieren aanspant. Lees de stappen nogmaals goed door en voer de oefening direct uit.

Planken: Begin in een positie zoals je zou opdrukken. Breng jouw elle bogen naar de grond en behoudt deze positie. Je kunt de oefening nog zwaarder maken door ondertussen jouw knieën naar de borst te bewegen. Binnen een aantal minuten gaat jouw buik flink branden en merk je dat planken de ideale manier is om jouw buik te trainen.

Bekijk http://www.gezondsnel.nl/buikspieroefeningen-voor-thuis voor meer buikspieroefeningen.

Tips om jouw vetpercentage te verlagen

Wil je een zichtbaar sixpack? Dan zijn buikspieroefeningen niet genoeg om jouw sixpack zichtbaar te maken. Het trainen van jouw buikspieren is slechts een onderdeel voor de ontwikkeling van een sixpack. Naast het doen van buikspieroefeningen, raad ik je aan om actief aan de slag te gaan met een gezond voedingspatroon.

Heb je veel buikvet? Dan kan het noodzakelijk zijn om een aantal kilo af te vallen wanneer je jouw sixpack zichtbaar wilt maken. Graag geef ik je hieronder een aantal tips om jouw vetpercentage te verlagen:

Vermijd toegevoegde suikers

Toegevoegde suikers zetten zich snel om in buikvet, op deze manier is het niet mogelijk om jouw sixpack zichtbaar te maken. Vermijd toegevoegde suikers zoveel mogelijk, op deze manier is de kans een stuk groter dat de vorm van jouw buikspieren zichtbaar wordt. Toegevoegde suikers vind je in onder andere frisdrank, soep uit blik, cruesli, ontbijtkoek en in nog veel meer van onze dagelijkse voeding.

Eet minder aardappelen, brood, rijst en pasta

Koolhydraten helpen je niet om af te vallen. Eet minder koolhydraatrijke voeding en je merkt dat je jouw vetpercentage kunt verlagen.

Eet meer groente en fruit

Voldoende vitamines, mineralen en andere essentiële bouwstoffen zijn belangrijk voor een gevuld gevoel. De honger naar suiker en koolhydraten schakel je uit door meer groente en fruit tot je te nemen.

Voeg eiwitrijke voeding toe aan jouw voedingspatroon

Eiwitten helpen je om vet te verbranden en jouw sixpack zichtbaar te maken. Eet meer eiwitrijke voeding, maar probeer dit uit producten te halen met zo min mogelijk dierlijke vetten. Eieren, kip, kalkoen, bonen, noten en zaden zijn goede voorbeelden!

Pas de buikspieroefeningen en tips uit dit artikel direct toe en je merkt binnen een aantal weken dat jouw buik platter en strakker wordt.

Handige tip

Voordat je start met meer te trainen is het handig je huidige bmi te berekenen wat heel mooi kan op Berekenen.nl bmi – Zo heb je direct een indicatie waar je nu staat en naartoe wilt werken.

You may also like...