Afvallen met hardlopen

Hardlopen is één van de vele manieren van sporten. Hardlopen is wel één van de meest populaire sporten in Nederland. Hardlopend afvallen is voor veel mensen het doel.

hardlopen en afvallenBijna iedereen die in staat is om hard te lopen heeft het wel eens gedaan. Of het nou is tijdens het gymmen op school, op een loopband of gewoon buiten in de natuur, iedereen heeft het wel eens gedaan of kent wel iemand die het doet/deed. Hardlopen is zo populair omdat het ook door vrijwel iedereen te doen is. Het is zo eenvoudig, je trekt je schoenen aan, zet een muziekje op, als je daarvan houdt, en je gaat een eind rennen. Hardlopen is dan ook vrij gezond. Ieder mens wordt namelijk aangeraden om minimaal 30 minuten per dag te bewegen, een goede hardloopsessie duurt al gauw een half uur tot een uur. Je beweging heb je er dus weer opzitten na deze loop beurt.

Doseren
Met hardlopen is het erg belangrijk dat je jouw schema rustig opbouwt, je kunt ten slotte wel ineens een heel eind gaan rennen tot je erbij neer valt maar daar schiet je toch niets mee op. Een goed hardloopschema bouw je op en daar zit tijd in. Begin met korte periodes, vergeet niet goed te rekken en bouw het schema steeds verder uit. Het uitbouwen wordt namelijk vanzelf makkelijker als jouw conditie ook verbeterd. Deze conditie train je automatisch tijdens het hardlopen. Hardlopen is niet alleen goed voor de conditie maar ook voor het verbranden van vet, het is dus dubbelop. Mocht je nou last hebben van overgewicht en naar een betere conditie streven dan is dit de sport voor jou.

Conditie trainen
Conditie bouw je namelijk niet zo 1,2, 3 op. Hier zit veel tijd en energie in, daarnaast is het ook belangrijk dat je het met volle overtuiging doet. Het is namelijk al vrij snel aantrekkelijk om eens een dagje over te slaan. De gedachtes doen vaak opkomen van; “wat is nou één dagje?” dit éne dagje kan echter een groot verschil maken. Op ten duur went jouw lichaam er namelijk aan dat het zich moet gaan inspannen. Als dit dan niet zo is dan raakt jouw lichaam van streek met ernstige gevolgen van dien. Je kunt makkelijker geblesseerd raken of al snel kilo’s aankomen. En dat was toch net even niet te bedoeling. We willen namelijk afvallen met hardlopen.

Snelheid van afvallen
De snelheid van het afvallen verschilt enorm veel. Het ligt eraan wat voor trainingsschema je hebt, hoe ver je bent en wat je daarbij eet. Het is dan ook erg verstandig om een goed, simpel en verstandig voedingsschema in elkaar te zetten, dit voedingsschema moet jij je dan wel aan houden. De juiste voeding is namelijk sleutel in het afvallen. Het kan namelijk wel zo zijn dat jij 10 kilometer hardloopt per dag, maar als dit dan tegenover een bak friet en kiloknallers van de McDonalds staat dan houdt het natuurlijk al snel op. Eet simpel, ga ervoor en val af. Bouw daarnaast ook nog eens een goede conditie op.

You may also like...