7 redenen waarom je ondanks het hardlopen niet afvalt

HardlopenHeb je weleens gemerkt dat je langer en vaker aan het rennen bent, denkende dat het zal helpen om van die extra kilo’s af te komen? Er is een misvatting dat hoe meer je loopt, hoe meer vet je verbrandt of gewicht je verliest. Maar voor de meeste vrouwen is dit gewoon niet waar. Veel lopers hebben moeite om de laatste vijf tot 5 kilo’s te laten afvallen, en die reeds op een gezond gewicht zijn kunnen zelfs gewichtstoename oplopen tijdens de training voor de afstanden.

Hier zijn zeven redenen waarom lopen niet per se helpt, en kan soms belemmerend werken op gewichtsverlies, met name rond de buik

  1. Hardlopen dezelfde afstand en hetzelfde tempo kan gewichtsverlies vertragen.

Onze lichamen hebben liever verscheidenheid voor gewichtsverlies en gewichtsbehoud, hetzij door vertraging (zoals training op een lagere hartslag) of door snelheidsintervallen toe te voegen

  1. Krachttraining is belangrijk. Niet overslaan!

Krachttraining is van cruciaal belang voor het stimuleren van de stofwisseling, in toon houden, en balanceren van spieren voor hardlopen en letselpreventie.

  1. Te veel fysieke stress laat hormonen vrij die leiden tot vetopslag.

Je lichaam kan het verschil tussen het uitvoeren van sprints voor de lol of het wegrennen van een beer niet bepalen. Als u grotere afstanden begint te lopen of de frequentie van de snelheid oefeningen verhoogt, kan uw lichaam beginnen te gestrest te voelen en verhoog cholesterol (wat leidt tot een toename van de opslag van lichaamsvet, vooral rond de buik).

  1. Een dieet rijk aan suiker en verwerkte koolhydraten zal niet leiden tot gewichtsverlies.

Renners zijn berucht voor het veelvuldig eten van bollen en cakejes. Immers, er moet wat extraatjes zijn voor al dat oefenen toch? Maar geraffineerde koolhydraten worden omgezet in glycogeen en het lichaam slaat wat het niet gebruikt op als vet. Overdreven snoep kan ook leiden tot insulineresistentie, verslaving aan suiker of suiker en gist overgroei in de darmen.

  1. Een gebrek aan slaap ontspoort gewichtsverlies.

Het overslaan van de slaap beïnvloedt hormonen die helpen reguleren onze eetlust. Uitputting dwingt ons ook om snelle energie (betekenis, suiker en geraffineerde koolhydraten) te nuttigen.

  1. Over-tanken voor hardlopen betekent meer koolhydraten!

Nogmaals, een hoog calorieën dieet maakt gewichtsverlies moeilijk. In sommige gevallen, leren we ons lichaam te vertrouwen op suiker en glycogeen te verbranden tijdens de training, en niet de voorkeur brandstof (vet) door nooit de kans te geven om vetreserves verbranden.

  1. Als voedsel geen diagnose heeft ondergaan kan het hierdoor het gewichtsverlies moeilijker te maken.

Vaak hunkeren we naar het voedsel waar we gevoelig voor zijn en dit kan leiden tot ontsteking en moeilijkheden met het absorberen van voedingsstoffen. Als je dus van die extra kilo’s af wil zijn hou dan rekening met deze regels

Andere manier van afvallen

Ook zwemmen is erg goed voor je lichaam. Veel vrouwen zwemmen tegenwoordig wekelijks om wat af te vallen en dat werkt goed, je gebruikt je hele lichaam wat veel energie kost. Koop dus ook een zwemkleding badpak en ga regelmatig is zwemmen, je zult zien dat dit een verantwoorde manier van afvallen is die ook nog is leuk en uitdagend is.

You may also like...