3 tips om meer spieren te kweken

Wanneer je regelmatig in de sportschool te vinden bent, wil je er alles aan doen om je trainingen zo effectief mogelijk te maken. Dit betekent niet alleen dat je snel wilt kunnen profiteren van een verbeterde conditie, dat je overtollig lichaamsgewicht wilt verliezen, enzovoorts. Ook wil je natuurlijk meer spieren kweken als je aan de apparaten van een sportschool begint! In dit artikel geven we je drie handige tips die de spieropbouw bij trainingen in de sportschool kunnen vergroten.

Tip 1: neem voldoende rust tussen trainingen

Je hebt het schema van de spieropbouw bij de mens vast al eens eerder gezien. Vaak worden spieren eerst een klein beetje afgebroken, waarna ze tijdens de rustperiode sterk aangroeien en uiteindelijk sterker zijn dan voorafgaand aan een training. Wanneer je de spieren niet voldoende rust zou geven, zou dit ertoe kunnen leiden dat je spieren extra beschadigd worden en zo juist afbreken in plaats groeien.

Tip 2: zorg voor een gezonde voeding

Een tweede belangrijke tip voor mensen die regelmatig werken aan hun spieropbouw, is gezond eten. Eten bepaalt voor een heel groot deel hoe effectief de trainingen in de sportschool zullen zijn. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt, dat je regelmatig kip en andere soorten vlees eet, enzovoorts. Het spreekt voor zich dat je tussendoortjes het beste kunt laten staan voor een maximaal effect van je trainingen.

Tip 3: maak gebruik van een pre-workout

Heb je al eens gedacht aan het gebruiken van een pre-workout? Onder een pre-workout shake verstaan we een drankje die vaak voorafgaand aan de trainingen in de sportschool wordt gedronken. Het idee achter deze shake is dat je meer energie hebt om tijdens de trainingen harder te kunnen werken. Zo zal het effect van je trainingen uiteindelijk groter zijn!

You may also like...